Vardagstankar från hjärtat

I brist på bröd , äter man limpa.

Publicerad 2015-01-26 19:11:20 i tankar,

Det ör ett uttryck. Men vad betyder det egentligen? 
Ja ungefär att nör det inte finns det man precis vill ha får man ta det som finns. 
Ja så är det i livet. Att ibland blir det inte precis som man tänkt sig . Det får vi alla lära oss. Men då finns ju de människorna som inte har förstått det fast de är vuxna. 
Ibland blir jag så less när vuxna människor beter sig som små barn. Det blir nog mer påtagligt idag nör vi har sociala medier runt i kring oss. Det är svårare att läsa av varandra i en text, än Irl ( in real life ) . 
Och de finns människor som aldrig ser sina egna fel utan alltid skyller på andra. Har svårt att sammarbeta om de inte får sin vilja igenom. 
Jag är en person som oftast gillar människor och ser gott i alla, ger människor chanser flera gånger och blir ledsen nör jag tas för given . Och för att vi inte tycker lika betyder det inte att jag  inte kan umgås. Men att jag litar på dig det är något annat ... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela